luni, 4 februarie 2013
PROPUNERI
DIN PARTEA FILIALEI CAMPULUNG MOLDOVENESC
pentru
sedinta comitetului director din data de 5 februarie 2013
Apreciem ca este necesar revitalizarea urgenta si din
temelie a activitatii sindicale in contextul situatiei actuale printr-o analiza
aprofundata a realitatii, planificand toate actiunile necesare in functie de
dinamica vietii politice si economice si pozitia factorilor politici.
Pentru a putea identifica cele mai viabile solutii in
activitatea sindicala si pentru atingerea intereselor noastre actuale propunem:
1. Convocarea in regim de urgenta
a Consiliului National al Reprezentantilor pentru a stabili Strategia de actiune
imediata si pe temen mediu. Acest lucru este posibil fara cheltuieli mari
legate de cazare sau logistica daca aceasta activitate este pregatita temeinic
din timp. La activitate sa se vina cu “lectia invatata” si argumentata,
stabilita de comun acord in cadrul Zonelor geografice. Evitam astfel discutiile
in contradictoriu si irosirea timpului. Sunt convins ca putem incepe si termina
activitatea in 6-8 ore astfel incat reprezentantii sa se poata prezenta si
deplasa de la si la resedinte in aceeasi zi.
2. Elaborarea Strategiei de actiune a SCMD,avand
ca termene de actiune rezolvarea, în regim de urgenţă(imediat), pe termen scurt (3 -12 luni) si mediu(2-4ani).
In acest sens, apreciem ca este
util se se desfasoare urmatoarele activitati:
2.1.
In
regim de urgenţă:
a) Întâlnirea conducerii S.C.M.D. şi a reprezentantilor
regionali cu ministrul Apararii Naţionale pentru a cunoaşte exact poziţia
acestuia în problema pensionarilor militari(promovarea O.U. G. privind
revenirea la cuantumul pensiei din decembrie 2010, conform propunerilor
colegilor din Filiala1 Pitesti, anularea prevederilor legislative privind
cumulul pensiei cu salariu, promovarea proiectului de lege cu referire la
pensiile militare.
b) Solicitarea unei întalniri cu premierul
Victor Ponta a delegaţiei prezentate mai sus alături de ministrul Apărării în urma careia să se emita
un comunicat cu termenele exacte de rezolvare a promisiunilor avansate încă de
anul trecut,
c) într-o perioada de maximum 3-4
zile de la luarea unei decizii in acest sens, fiecare filiala sa formuluze
puncte de vedere proprii privind, centrul de gravitate, obiectivele complementare,
cursul actiunilor pe directii de actiune si reperele pentru intocmirea
planurilor in doua sau trei variante.
d) Coagularea propunerilor din filiale si formularea unui concept propriu al Zonei
de reprezentare. Produsul acestui demers trebuie realizat in 2-3 zile de catre
un “colectiv Zonal” format din ofiteri care au deprinderi stat majoristice de
analiza si planificare activitati. Acestia trebuie sa lucreze impreuna si nu
disparat astfel incat liderul de Zona sa obtina cu celeritate adeziunea presedintilor
de filiale si sustinerea proiectelor de Planuri in sedinta Comitetului
Director.
e) Stabilirea sau nominalizarea unui Purtator de
cuvant al SCMD, prin persoana
unui vicepresedinte sau o persoana cu abilitati de comunicare si interzicerea,
sub aspectul sanctiunii, oricarei interventii in presa sau public, a altor
persoane, la nivel central. Fiecare departament sau secretariat sa se limiteze
strict la atributiile specifice. Numeroasele interventii si comentarii publice
ale Lt.col(r) Rinciog Dumitru, inclusiv la adresa unor presedinti de filiale
sau membrii de sindicat, a alimentat de multe ori o polemica ce a condus in
majoritatea situatiilor la afectarea imaginii noastre si crearea unei stari de
nemultumire din partea mea si a unui
numar important de membrii. Tot acest coleg, Rinciog Dumitru a indus in
eroare a membrii de sindicat cu mesaje ce fac referire la unele propuneri
legislative, care nu au susţinere
legală, publicate pe blogul S.C.M.D.sau telefonic, de genul “sunt pe punctul de a fi aprobate”, “s-au publicat în Monitorul Oficial”, “nu
pot fi date publicităţii”, “s-au
discutat la ceas de taină,” etc. au dus la incitarea membrilor de sindicat care
se consideră manipulaţi şi acest lucru nu-l mai putem tolera. Numeroasele si
interminabilele postari sub forma de forum ale unor opinii al caror continut,
uneori, nu ne onoreaza, nu a fac altceva dacat sa conduca la scindare sau sa
bucure pe altii. Un fapt de viata evident arata ca un sef de promotie intr-o
scoala nu este neaparat si sef de promotie in arta gestionarii Crizelor sau a
Conflictelor.
f) Toate iesirile in public ale presedintelui si vecepresedintilor ori a
presedintilor de filiale si zone sa fie precedate de o informarea prealabila
membrilor si a populatiei asupra acestor aparitii in scopul cresterii cotei de
audienta a SCMD si informarea corecta a oamenilor.
g) In
cadrul aparitiilor televizate sau radiodifuzate ori in presa scrisa, sa se renunte la formulari de fraze
si texte care contin invective, amenintari si alte atitudini care deranjeaza,
atitudini care nu au nimic comun cu modul civilizat de dialog. Se poate fixa o
tinta mediatica si atinge scopul interventiei numai pe comentarii civilizate,
argumentate si scurte. Am observat ca, de cele mai multe ori, inerlocutori ca,
presedintele SCMD Mircea Dogaru sau vicepresedintele Valeriu Pricina sunt
intrerupti de moderatori pentru ca, esenta mesajului in loc sa fie prima
evidentiata este lasata catre un final care, de multe nu mai exista
h) Stabilirea grupurilor de contact din
cadrul sindicatului cu toate instituţiile statului, ministere, asociaţii
sindicale, etc. în scopul consultării şi conlucrării pentru susţinerea
demersurilor pe care urmează să le promovăm.
2.2.
Pe
termen scurt(3-12luni):
a) Stabilirea
elementelor pentru elaborarea unor planuri tip “Contingency plann” astfel incat sa nu mai fim luati prin
surprindere. In acest sens consider ca este necesar realizarea unei baze de
date privind punctele de contact si alte conexiuni cu partenerii de dialog sau persoane
si structuri politice locale, presa etc, mentinand astfel deschise canalele de
comunicare cu potentialii aliati si parteneri de dialog si actiune.
b)
La
nivel central al
sindicatului, in Bucuresti, sa se formeze “un stat major” pentru
gestionarea crizei ordonantelor si nu numai, format din ofiteri de operatii cu
deprinderi de planificatori” care sa lucreze ca un “Stat major interarme” avand
la dispozitie informatiile in dinamica lor si resursele necesare.
c)
Intocmirea
si publicarea unui plan de masuri “de avarie” pe termen mediu privind actiunile SCMD, ca reactie la
nerespectarea a prevederilor acordurilor, protocoalelor si promisiunilor
Guvernului prin vocea Primului ministru.
d) Presedintele
SCMD, dupa consultarea
vicepresedintilor si sefilor de Departamente sa faca public personal motivele
tuturor esecurilor in justitie si in relatia cu aliatii electorali fara a
justifica cu invective la adresa unor colegi sau acte de tradare ale unor
personaje de tip basist, oprist sau seitanist etc, mod de atitudine mult prea
cunoscut. Nu este normal ca, un Grup independent de colegi (Grupul de la Cluj)
sa obtina succese in justitie si care au determinat modificari chiar si de
moment ale legislatiei HG375 iar SCMD, prin casele de avocatura, sa nu obtina
mai nimic in cea mai mare parte a cazurilor.
e) Dimensionarea
ori construirea bugetului SCMD
astfel ca principalul efort financiar sa fie indreptat catre organizarea
activitatilor planificate sau prognozate. Acest lucru presupune stoparea
imediata sau reducerea ori reesalonarea balantei de plati a cheltuielilor
destinate, inclusiv reducerea retributiilor angajatilor “militari si civili” ai
SCMD. In fond avem aceleasi interese si scopuri si desfasuram, in mare parte,
aceleasi atributii fara ca cei din teritoriu sa fie remunerati.
f)
Organizarea
unui “camp de presiune”
coerent, bazat pe un tipar stabilit de conducerea sindicatului si directionarea
simultana a acestuia, in toate judetele, catre toti factorii politici si ai
administratiei locale, inclusiv catrea aliatii din strainatate (daca exista)
folosind toate canalele de comunicare si relatiile la dispozitie.
g)
Intarirea
legaturilor cu corpul de cadre activ si folosirea tuturor formelor de relatii si legaturi
pentru sensibilizarea acestora fata de situatia rezervistilor militari.
h)
Reluarea
legaturilor si organizarea unor intalniri cu reprezentantii ANCMRR, Federatii si Organizatii ale
militarilor, la toate nivelurile. Realizarea unor protocoale de colaborare pe
domenii diverse si mai ales cel al interesu`lui comun cu aceste structuri
legale. Este inadmisibil sa nu poti coabita in atingerea unor obiective asemanatoare
dor pe motive bazate pe orgolii. Daca la nivel local acest lucru este posibil
atunci exista, in mod sigur, destule oportunitati si la nivel central fie ele
si de natura istorica, culturala, sportive sau ajutor reciproc in toate
domeniile.
i)
Realizarea
unor canale de comunicare
integrate intre filiale, intre filiale si sediul central si intre filialele din
cadrul Zonelor astfel incat acele motive de confidentialitate, neintemeiate de
cele mai multe ori, sa nu mai fie o bariera in calea comunicarii.
2.3. Pe
termen mediu(1-3ani):
a) menţinerea în permanenţă a legăturii cu M.ApN,
MAI si SRI. în scopul promovării iniţiativelor legislative referitoare la
protecţia membrilor de sindicat, revendicărilor sindicale etc.
b) stabilirea si dezvoltarea contactelor şi
realizarea acordurilor cu alte asociaţii sindicale, nationale si internaţionale.
c) menţinerea si dezvoltare contactelor si
legaturilor cu partidele politice în scopul susţinerii argumentelor tuturor
demersurilor sindicale,etc.
Col(r)
Marian DUMITRESCU
Presedinte,
Filiala Campulung Moldovenesc
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu