luni, 4 februarie 2013



                       PROPUNERI DIN PARTEA FILIALEI CAMPULUNG MOLDOVENESC
pentru sedinta comitetului director din data de 5 februarie 2013

Apreciem ca este necesar revitalizarea urgenta si din temelie a activitatii sindicale in contextul situatiei actuale printr-o analiza aprofundata a realitatii, planificand toate actiunile necesare in functie de dinamica vietii politice si economice si pozitia factorilor politici.
Pentru a putea identifica cele mai viabile solutii in activitatea sindicala si pentru atingerea intereselor noastre actuale propunem:
1.  Convocarea in regim de urgenta a Consiliului National al Reprezentantilor pentru a stabili Strategia de actiune imediata si pe temen mediu. Acest lucru este posibil fara cheltuieli mari legate de cazare sau logistica daca aceasta activitate este pregatita temeinic din timp. La activitate sa se vina cu “lectia invatata” si argumentata, stabilita de comun acord in cadrul Zonelor geografice. Evitam astfel discutiile in contradictoriu si irosirea timpului. Sunt convins ca putem incepe si termina activitatea in 6-8 ore astfel incat reprezentantii sa se poata prezenta si deplasa de la si la resedinte in aceeasi zi.
2.  Elaborarea Strategiei de actiune a SCMD,avand ca termene de actiune rezolvarea, în regim de urgenţă(imediat), pe termen scurt (3 -12 luni) si mediu(2-4ani). In acest sens, apreciem ca este util se se desfasoare urmatoarele activitati:
2.1.    In regim de urgenţă:
a)   Întâlnirea conducerii S.C.M.D. şi a reprezentantilor regionali cu ministrul Apararii Naţionale pentru a cunoaşte exact poziţia acestuia în problema pensionarilor militari(promovarea O.U. G. privind revenirea la cuantumul pensiei din decembrie 2010, conform propunerilor colegilor din Filiala1 Pitesti, anularea prevederilor legislative privind cumulul pensiei cu salariu, promovarea proiectului de lege cu referire la pensiile militare.
b)   Solicitarea unei întalniri cu premierul Victor Ponta a delegaţiei prezentate mai sus alături de  ministrul Apărării în urma careia să se emita un comunicat cu termenele exacte de rezolvare a promisiunilor avansate încă de anul trecut,
c)   într-o perioada de maximum 3-4 zile de la luarea unei decizii in acest sens, fiecare filiala sa formuluze puncte de vedere proprii privind, centrul de gravitate, obiectivele complementare, cursul actiunilor pe directii de actiune si reperele pentru intocmirea planurilor in doua sau trei variante.
d)   Coagularea propunerilor din filiale si formularea unui concept propriu al Zonei de reprezentare. Produsul acestui demers trebuie realizat in 2-3 zile de catre un “colectiv Zonal” format din ofiteri care au deprinderi stat majoristice de analiza si planificare activitati. Acestia trebuie sa lucreze impreuna si nu disparat astfel incat liderul de Zona sa obtina cu celeritate adeziunea presedintilor de filiale si sustinerea proiectelor de Planuri in sedinta Comitetului Director.
e)   Stabilirea sau nominalizarea unui Purtator de cuvant al SCMD, prin persoana unui vicepresedinte sau o persoana cu abilitati de comunicare si interzicerea, sub aspectul sanctiunii, oricarei interventii in presa sau public, a altor persoane, la nivel central. Fiecare departament sau secretariat sa se limiteze strict la atributiile specifice. Numeroasele interventii si comentarii publice ale Lt.col(r) Rinciog Dumitru, inclusiv la adresa unor presedinti de filiale sau membrii de sindicat, a alimentat de multe ori o polemica ce a condus in majoritatea situatiilor la afectarea imaginii noastre si crearea unei stari de nemultumire din partea mea si a unui  numar important de membrii. Tot acest coleg, Rinciog Dumitru a indus in eroare a membrii de sindicat cu mesaje ce fac referire la unele propuneri legislative, care  nu au susţinere legală, publicate pe blogul S.C.M.D.sau telefonic, de genul “sunt pe punctul de a fi aprobate”, “s-au publicat în Monitorul Oficial”, “nu pot fi date publicităţii”, “s-au discutat la ceas de taină,” etc. au dus la incitarea membrilor de sindicat care se consideră manipulaţi şi acest lucru nu-l mai putem tolera. Numeroasele si interminabilele postari sub forma de forum ale unor opinii al caror continut, uneori, nu ne onoreaza, nu a fac altceva dacat sa conduca la scindare sau sa bucure pe altii. Un fapt de viata evident arata ca un sef de promotie intr-o scoala nu este neaparat si sef de promotie in arta gestionarii Crizelor sau a Conflictelor.
f)   Toate iesirile in public ale presedintelui si vecepresedintilor ori a presedintilor de filiale si zone sa fie precedate de o informarea prealabila membrilor si a populatiei asupra acestor aparitii in scopul cresterii cotei de audienta a SCMD si informarea corecta a oamenilor.
g) In cadrul aparitiilor televizate sau radiodifuzate ori in presa scrisa, sa se renunte la formulari de fraze si texte care contin invective, amenintari si alte atitudini care deranjeaza, atitudini care nu au nimic comun cu modul civilizat de dialog. Se poate fixa o tinta mediatica si atinge scopul interventiei numai pe comentarii civilizate, argumentate si scurte. Am observat ca, de cele mai multe ori, inerlocutori ca, presedintele SCMD Mircea Dogaru sau vicepresedintele Valeriu Pricina sunt intrerupti de moderatori pentru ca, esenta mesajului in loc sa fie prima evidentiata este lasata catre un final care, de multe nu mai exista
h) Stabilirea grupurilor de contact din cadrul sindicatului cu toate instituţiile statului, ministere, asociaţii sindicale, etc. în scopul consultării şi conlucrării pentru susţinerea demersurilor pe care urmează să le promovăm.
2.2.    Pe termen scurt(3-12luni):
a) Stabilirea elementelor pentru elaborarea unor planuri tip “Contingency plann” astfel incat sa nu mai fim luati prin surprindere. In acest sens consider ca este necesar realizarea unei baze de date privind punctele de contact si alte conexiuni cu partenerii de dialog sau persoane si structuri politice locale, presa etc, mentinand astfel deschise canalele de comunicare cu potentialii aliati si parteneri de dialog si actiune.
b)   La nivel central al sindicatului, in Bucuresti, sa se formeze “un stat major” pentru gestionarea crizei ordonantelor si nu numai, format din ofiteri de operatii cu deprinderi de planificatori” care sa lucreze ca un “Stat major interarme” avand la dispozitie informatiile in dinamica lor si resursele necesare.
c)   Intocmirea si publicarea unui plan de masuri “de avarie” pe termen mediu privind actiunile SCMD, ca reactie la nerespectarea a prevederilor acordurilor, protocoalelor si promisiunilor Guvernului prin vocea Primului ministru.
d) Presedintele SCMD, dupa consultarea vicepresedintilor si sefilor de Departamente sa faca public personal motivele tuturor esecurilor in justitie si in relatia cu aliatii electorali fara a justifica cu invective la adresa unor colegi sau acte de tradare ale unor personaje de tip basist, oprist sau seitanist etc, mod de atitudine mult prea cunoscut. Nu este normal ca, un Grup independent de colegi (Grupul de la Cluj) sa obtina succese in justitie si care au determinat modificari chiar si de moment ale legislatiei HG375 iar SCMD, prin casele de avocatura, sa nu obtina mai nimic in cea mai mare parte a cazurilor.
e) Dimensionarea ori construirea bugetului SCMD astfel ca principalul efort financiar  sa fie indreptat catre organizarea activitatilor planificate sau prognozate. Acest lucru presupune stoparea imediata sau reducerea ori reesalonarea balantei de plati a cheltuielilor destinate, inclusiv reducerea retributiilor angajatilor “militari si civili” ai SCMD. In fond avem aceleasi interese si scopuri si desfasuram, in mare parte, aceleasi atributii fara ca cei din teritoriu sa fie remunerati.
f)     Organizarea unui “camp de presiune” coerent, bazat pe un tipar stabilit de conducerea sindicatului si directionarea simultana a acestuia, in toate judetele, catre toti factorii politici si ai administratiei locale, inclusiv catrea aliatii din strainatate (daca exista) folosind toate canalele de comunicare si relatiile la dispozitie.
g)   Intarirea legaturilor cu corpul de cadre activ si folosirea tuturor formelor de relatii si legaturi pentru sensibilizarea acestora fata de situatia rezervistilor militari.
h)   Reluarea legaturilor si organizarea unor intalniri cu reprezentantii ANCMRR, Federatii si Organizatii ale militarilor, la toate nivelurile. Realizarea unor protocoale de colaborare pe domenii diverse si mai ales cel al interesu`lui comun cu aceste structuri legale. Este inadmisibil sa nu poti coabita in atingerea unor obiective asemanatoare dor pe motive bazate pe orgolii. Daca la nivel local acest lucru este posibil atunci exista, in mod sigur, destule oportunitati si la nivel central fie ele si de natura istorica, culturala, sportive sau ajutor reciproc in toate domeniile.
i)     Realizarea unor canale de comunicare integrate intre filiale, intre filiale si sediul central si intre filialele din cadrul Zonelor astfel incat acele motive de confidentialitate, neintemeiate de cele mai multe ori, sa nu mai fie o bariera in calea comunicarii.
2.3.     Pe termen mediu(1-3ani):
a) menţinerea în permanenţă a legăturii cu M.ApN, MAI si SRI. în scopul promovării iniţiativelor legislative referitoare la protecţia membrilor de sindicat, revendicărilor sindicale etc.
b) stabilirea si dezvoltarea contactelor şi realizarea acordurilor cu alte asociaţii sindicale, nationale si internaţionale.
c) menţinerea si dezvoltare contactelor si legaturilor cu partidele politice în scopul susţinerii argumentelor tuturor demersurilor sindicale,etc.

Col(r) Marian DUMITRESCU
Presedinte, Filiala Campulung Moldovenesc

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu