vineri, 1 februarie 2013

"Scrisoare de la un om invins"

Stimati colegi,

Va rog sa aveti rabdarea si sa reflectati la mesajul meu de mai jos. Il sustin din calitatea de membru al SCMD si nu de presedinte al Filialei Campulung Moldovenesc pe care nu doresc sa o implic deoarece nu am asentimentul lor.

Cu putin timp in urma presedintele SCMD ne anunta cu extaz:

"La nivel central suntem pe cale de a obtine, in discutiile permanente cu factorii de decizie si, mai nou, cu responsabilii FMI pentru Romania, ceea ce ne-am propus ca obiective imediate. Din considerente lesne de inteles, nu facem publice toate demersurile,...

Ne-am umplut de extaz si de "glorie eterna" dupa atatea "discutii permanente" cu factorii de decizie in "invazii extraterestre". Decizia s-a luat de putin timp la Craiova iar discutiile cu decizionalii si responsabilii FMI sunt "praf in ochii". 
Dupa numeroasele "succese" obtinute de casele de avocatura si avocati in a ne "usura" de 5 miliarde lei vechi, dupa atatea mesaje linistitoare venite din partea presedintelui SCMD ca situatia este sub control si nu putem face publice demersurile "desfasurate in secret" cu factori de decizie(care factori???), , iata ca adevarul a  iesit la suprafata azi, la Craiova. Esec pe mai toate fronturile. Mai concret si la obiect, ministrul Dusa a spus clar ce are in agenda Ministerul Apararii Nationale, in privinta noastra. Ma intreb ca prostu' unde sunt rezultatele numeroaselor "intalniri de taina" si succese fantastice inregistrate de unele filiale date ca exemplu?. A mai ramas frontul de batalie al Legii pensiilor militare care, probabil, va fi finalizat, cu aceleasi succes ca si pana acum, in preajma alegerilor prezidentiale de la anul si se va termina cu acelasi rezultat ca si al OUG mult visate, tot "la anul si la multi ani".
Daca la sfarsitul anului 2012 eram 37 de membri in filiala SCMD Campulung Moldovenesc dupa rezultatele negocierilor "fructoase' desfasurate de SCMD cu toti factorii politici cu influenta, spre finele anului trecut din filiala noastra 10 membrii au plecat. Poate ca atunci era momentul apelurilor lacrimogene catre cei multi care sunt multumiti de pensie dar speriati de "succesele" SCMD prea mult asteptate. In cursul zilei de azi s-au mai retras 8 membrii iar maine, dupa sedinta adunarii generale, probabil ca o sa cer dizolvarea Filialei din lipse de "cvorum" la apel.  Chiar nu vrea sa se trezeasca la realitate conducerea SCMD, in special presedintele? Eu unul m-am cam saturat de aceleasi tip mesaje care nu le mai citeste nimeni pentru ca au  limbaj, uneori, suburban si contaminat de "bascita sau spionita". Dupa aparitia ultimului mesaj apel al colonelului Dogaru au mai plecat 2  membrii din filiala noastra iar alti 2 inca nu s-au decis. Oamenii s-au saturat de lozinci si for fapte obtinute in mod civilizat. La ce folos sa-l tot bestelim pe Basescu cand stim bine cat de mult bine poate face oricui. Si-a batut jos de 8 milioane de oameni si cred cineva ca nu mai poate de frica noastra. Pana si Ponta s-a dat de partea lui. Si-atunci...noi cu cine am votat?  
Ma astept ca, dupa finalizarea auditului la Casa de pensii sectoriala a MApN, sa ploua iar cu cereri de inscriere in SCMD, venite din partea celor carora li se va micsora pensiile obtinute prin frauda. Acestia nu mai trebuie primiti printre noi altfel ne desconsideram ca oameni acceptand lasii si tradatorii printre noi. Pana atunci, presedintele nostru ne cere sa tacem in continuare malc, ca sa nu ne auda Basescu secretele, in schimb sa le impartasim lui tatuca Ponta care, are la dreapta sa pe Iuda politicii romanesti de la UNPR iar la stanga, pactul de neagresiune al premierului semnat la Cotroceni cu demolatorul credintei noastre de neam binecuvantat de Dumnezeu. 
Va supun atentiei dumneavosatra urmatoarea intrebare:a "ce se naste din pisica tot soareci mananca"?. Sunt convins ca stiti raspunsul numai cinele stie pe toane nu a auzit de aceasta zicala proverbiala. Aceasta este prestatia politicienilor nostrii cand ajung la putere. M-am declarat de anul trecut pesimist in ce priveste soarta ordonantelor de urgenta, inca de la primele derapaje controlate ale lui Ponta. Liderul nostru pentru  Zonei Nord Est poate confirma spusele mele. De asemenea, consiliera ministrului apararii la acea data -dl. gral.Dobritoiu=ne-a spus clar, la intalnirea cu noi desfasurata la Suceava...citez"daca OUG nu se promoveaza pana la sfarsitul lui octombrie nu se vor mai promova niciodata". Sa nu fi stiut sefii nostrii de aceast amanunt important?...ma indoiesc. Ma intreb atunci si intreb stimabila conducere sindicala de ce naiba am mai perdut timpul sustinand campania USL fara a tine cont de acest aspect ori fara sa fi cerut "un cec in alb"?. Nu trebuie sa fi doctor in "arte" fie ele si  martiale ca sa-ti fi dat seama de inceputul apusului victoriei noastre inca de la primele "mofturi" nevinovate, unse cu miere in fata presei, ale primului ministru. Imi pare rau ca m-am luat dupa recomandarile linistitoare ale presedintelui SCMD si nu am "sunat goarnal" inca de la primele semne ale tradarii. Ne place unora sa ne laudam ca suntem mari profesori si analisti, ne dam cu pumnul in piept ca detinatori absoluti ai adevarului in loc sa gestionam corect o criza a noastra, dupa standardele NATO. A citit oare cineva din conducerea SCMD manualul NATO de gestionare a crizelor?. Probabil ca nu, ne conducem dupa canoanele istorice ale greselilor inaintasilor nostrii fara a invata ceva din greselile lor. Initial m-am bucurat, ulterior am realizat ca m-a pacalit si pe mine presedintele SCMD, cand a dat sfoara'n tara ca ordonantele au fost dejar publicate in Monitorul Oficial Am realizat ulterior ca a vrut sa inchida gura unui guraliv ca mine si a reusit, probabil, A reusit sa ma ameteasca cu intalnirile de taina la care noi nu avem acces si de la care a obtinut toate asigurarile dar nu ne-a spus si ce fel de asigureri....probabil de deces al... citez... "obiectivelor noastre intemeiate".. 
Imi pun intrebarea acum la ceas de cumpana intre zi si noapte daca nu cumva aceasta este o lucratura smechera ca sa ne desfiintam ca sindicat ori a ne pierde credibilitatea in fata oamenilor devenind astfel o masa inocenta de oameni care nu mai constituie nicio "forta a treia" si nicio amenintare pentru ocarmuitori. 
Sper sa nu aiba tupeul si indrazneala stimabilul presedinte sa ma faca basist. Stiu zicala precum ca, "cine nu este cu noi este impotriva noastra" cum spunea un cunoscut personaj stalinist dar, in aceasta situatie, cand un comandat nu obtine victorii pe campul de lupta este inlocuit sau pleaca singur ori se sinucide. Pierderile sunt prea mari ca sa mai poata cineva sa ierte. Numai Dumnezeu este de neinlocuit si sper sa nu se confunde ca el.
Nu complotesc si nu vreau functia nimanui. Fac munca voluntara ca cei mai multi dintre sindicalisti si imi place sa fiu simplu si modest. Dar cand vad cati bani s-au aruncat in toate directiile fara a obtine ceva care sa ne bucure pe cei multi, parca nu imi vine  sa tac  Aici sunt si banii din pensia mea stirbita.
In concluzie, avand in vedere situatia nou creata, prin "pierderea luptelor" pe mai toate  teatrele de operatii ale activitatii sindicale, apreciez ca este momentul ca noi sa ne gandim bine pe cine mai alegem sa ne conduca iar cei ce ne conduc acum sa se gandeasca bine daca sunt in stare sa ne conduca pe drumul spre insuccesul "...discutiilor permanente cu factorii de decizie".. 
Daca se confirma informatiile primite azi, dupa intalnirea de la Craiova a ministrului Apararii Nationale cu colegii nostrii din Dolj, eu vreau sa fiu primul care cer demisia, fie ea si de onoare a presedintelui SCMD. Nu are decat sa se ocupe de Forta a treia a societatii civile sau saptea din Palestina dar sa lase comanda militara a sindicatului unui fost militar de cariera care a comandat in viata sa macar un soldat.

Cu stima si speranta pentru cei suparati ca mine,

Col(r) Marian DUMITRESCU
Membru SCMD - Filiala Campulung Moldovenesc



Urmarea la mesajul public adresat subsemnatului de catre dl. Rinciog Dumitru

Stimate domnule coleg, Lt.col(r) Rincog Dumitru,

In mod sigur nu sunteti indreptatit sa constatati ca observatiile mele din “Scrisoare unui om invins”, la adresa presedintelui SCMD sunt grasite. In mod sigur nu aveti in fisa postului atributii avocatesti si nici nu am nevoie de opinia dumneavoastra fata de “durerile mele”, ca om invins. Chiar ma simt jignit de abilitatile dumneavoastra de a identifica greselile altora. Ati facut-o destul de des cu altii si m-a dranjat mereu. Sa nu credeti cumva ca ma sperii usor sau ca veti reusii sa ma puneti la colt. De cand am scapat nevatamat din Irak cand am “cazut” cu elicopterul nu mie teama decat de Dumnezeu Eu va recomand sa va vadeti de raspunderile dumneavoastra pe linia Secretariatului General si atat.

Sunteti singurul, dintre cei multi, care mi-au raspuns prin email-uri, luand apararea presedintelui SCMD vis a vis de Scrisoarea mea, fara sa cer sau sa astept aceste raspunsuri de la nimeni. Atat Scrisoarea cat si Mesajul anterior acesteia le-am lconceput ca semnale de atentionare si atat. Le-am scris pentru ca asa am simtit si pentru ca nu mi-a pasat de reactia permanent nervoasa a presedintelui SCMD la adresa unor colegi care si-au permis sa-l critice. De cele mai multe ori le-ati raspuns chiar dumneavoastra pe ton ironic si asta nu mi-a placut niciodata.
Este normal sa-i luati apararea presedintelui, ca "subordonat direct", dar nu este normal sa o faceti dumneavoastra in numele acestuia. Lasati-l pe dumnealui sa o faca in fata noastra a tuturor si sa justifice esecurile obtinute pana acum....poate intelegem. Sunt in Sindicat din anul 2009 si, sincer,constat ca nu am castigat nici macar experienta necesara sa purtam un dialog, ca sa nu mai spun de experienta in activitatea sindicala. 

Nu pun la indoiala meritul col Dogaru care a infiintat, alaturi de alti camarazi, acest sindicat dar critic modul anarhic de conducere fara sa inteleaga ca are alaturi o "armata" de stat majoristi" care au gandit, realizat si aplicat planuri de campanii la toate esaloanele. Eu unul nu am stiinta de niciun plan conceput de SCMD, iar daca exista acesta este tinut la secret tocmai noua care aveam acces la toate nivelurile de confidentialitate. Am lucrat 3 ani in structuri multinationale in mai toate teatrele de operatii militare. Am lucrat in SMG ca specialist si expert in gestionarea crizelor. Am fost comandant de unitate 8 ani si nu am fost intrebat odata daca am un punct de vedere, macar ca lider sindical local. Daca mai retineti cateva dintre principiile luptei armate o sa va dati seama ca nu am aplicat nimic din experienta celor care le-au creat si suntem victimile propriilor noastre principii si ma refer in special la "Unitatea de comanda". Va rog sa analizati mai atent mesajele mele si o sa vedeti ca fac remarci si la conducerea sindicatului in general nu numai la presedinte. Toti cei implicati direct in aceste esecuri trebuie sa lase locul liber. Numai ca acestia nu sunt prea multi pentru ca presedintele SCMD a lucrat singur. Imi sta marturie opinia unuia dintre presedinti care este de accord cu mine, si atunci, cine este vinovat direct sau indirect de managementul defectuos al Sindicatului?. Col. Dogaru poate sa ramana presedinte onorofic - putem infiinta aceasta functie, poate ramane vicepresedinte, poate fi si un simplu membru daca are incredere in SCMD dar eu apreciez ca este depasit de moment in ce priveste stilul de conduce.

Nu am fost la Alba Iulia la sedinta CNR dar m-am informat si am aflat ca s-a incercat sa se spuna si altfel de adevar insa initiativele unor colegi au fost inlaturate cu dibacie. Repet, sunt in sindicat din 2009. Pana acum am inregistrat numai "pirederi" care au culminat cu marea pierdere a ordonantelor. Sunt departe de Bucuresti dar asta nu inseamna ca nu sunt informat si tin legatura cu multi colegi din tara si cunosc cat de cat realitatea. Parerile acestora, in majoritatea lor coincide cu ce am scris eu in Scrisoare si simt ca mine. De mai bine de un an de zile suntem intoxicati cu mesaje de incurajare si "certitudini", ca totul este sub control si pe un fagas bun. Vreti sa vi le pun intr-un attashament?...sunt zeci de mesaje. Am fost primii care a finalizat un protocul cu USL si dat model la Filiale. Am fost primii aici la Suceava care am incheiat protocoale cu USL. Am stricat o portavoce strigand lozinci impotriva lui Basescu pe timpul suspendarii. Am crezut in zecile de mesaje optimiste trimise de conducerea SCMD ca sa inteleg, la final, ca de fapt acestia erau departe de realitate, laudative si optimiste. Trebuia sa-mi dau seama ca nu sunt decat lozinci fara sustinere analitica si bazate pe prietenii electorale. Unde este puterea declarata de analiza si prognoza? In aceeasi zi,daca nu ma insel, in timp ce ministrul Dusa spunea clar, la Craiova, care este perspectiva pensiilor si ca nu-i plac "carpelile" cu Ordonante, comunicatul SCMD, prin vocea presedintelui, ne dadea sperante in perspectiva intalnirii cu reprezentantii FMI si alti factori de raspundere, avand sperante mari in indeplinirea Obiectivelor noastre importante. Ce management este acesta si ce sa mai intelegi din aiureala asta. Asta este conducere? Urmariti activitatea Filialelor, in special cele mai active. La ce folos am infiintat Zone cand fiecare face ce crede ca este mai bine fara a avea o conexiune pe plan regional sau zonal si a ne sprijinii reciproc. Este normal sa faca fiecare ce crede si ce poate, uneori fara resursele necesare?. Din cate imi amintesc, COOPERAREA era una dintre activitatile finale ale unui Plan de actiune sau Conceptia unei operatii militare. Unde a disparut aceasta cooperare?Activam, multi dintre noi neplatiti pentru munca desfasurata, fara sedii, fara comunicatii, fara supplay, fara asigurarea conditiilor minime de functionare si doar cu dorinta de dreptate si speranta ne mai tine "steagul sus". Dar cand speranta moare atunci noi ce trebuia sa facem?...sa tacem sau sa identificam cauzele esecului si sa reparam graselile?. Ne-am faramitat eforturile, nu le-a coordonat nimeni, nu a centralizat nimeni rezultatele si invatamintele, nu a analizat nimeni situatia pentru a se lua decizia optima. Sunt convins ca Planificarea unei activitati nu este cunoscuta bine la nivelul conducerii Sindicatului nostru. Toti am auzit sau aplicat "Planul B sau C " in caz ca, Planul "A sau B" nu reuseste.. Avem un Plan de rezerva in acest moment cum ar fi, un "Contingency Plann" sau Plan "B" la acest ultim esec? Daca da, trimiteti si mie o copie pentru a putea da un punct de vedre. Ma astept sa-mi spuneti ca este SECRET.  

Culmea este ca au castigat colegii care au mers in justitie individual sau pe grupuri si nu pe mana SCMD care a platit 5 miliarde de lei la casele de avocatura in timp ce noi la Filiale facem munca voluntara. Este de notorietate succesul emiterii HG735 care s-a datorat grupului de la Cluj si nu a SCMD. De aceea sunt suparat. In urma cu 2 sau 3 ani parerea mea era alta....acum nu. Se vede clar ca la Centru nu se stie sa se gestioneze o criza. Sa vorbeste peste tot de diplomatie iar SCMD, prin vocea presedintelui si a dumneavoastra  promoveaza mesaje cu un limbaj, uneori, care nu ne face cinste si vrem rezultate favorabile.

Aduceti-va aminte de mesajul prin care ati comuncat faptul ca Ordonantele au fost publicate in Monitorul Oficial. Am sesizat atunci ca prin aceasta ati dorit sa inchideti gura unui coleg al nostru mai vocal. Recunosc ca si eu am fost pacalit de dumneavoastra ca multi dintre noi. Am aflat ulterior, din alte surse ca acel comunicat a fost unul  FALS, trimis de dumneavoastra cu asentimentul presedintelui. Intreb iar...asta este conducerea care ne trebuie? Ne mintim camarazii iar cand unul ca mine se plange de insuccesul bataliei este aratat cu degetul sau este facut unealta lui Basescu. Eu unul m-am saturat de acest vocabular vulgar. Asta nu este diplomatie, este caprarie si ma deranjeqaza cand se practica cu colegii din sindicat.

In acest moment, apreciez ca trebuie sa schimbam din radacini actuala conducere, dar sunt convins ca foarte multi responsabili de departamente sunt valorosi si trebuie sa-si desfasoare activitatea in aceeasi formula, cu insarcinari flexibile si integrate intr-un sistem. Nu ei sunt aceeia care au condus direct activitatea spre esec.

Nu va impartasesc ideea ca doar col. Dogaru este solutia.

Doar Ceausescu si, mai nou Basescu, au tinut si tin de scaune. Unul a plecat huiduit altul este huiduit. Nu vreau si nu doresc ca cineva din SCMD sa pateasca la fel. Ma repet si, in mod sigur imi dati dreptate, "Nmeni nu este de neinlocuit". Nici macar eu sau dumneavoastra si nici presedintele SCMD pentru ca nu suntem Dumnezei pe pamant.

Ca o coincidenta, Presedintele. fondator al Partidului Conservator - Dan Voiculescu - a fost contestat la un moment dat si nu a fost de neinlocuit. Ba chiar s-a retras singur din mai multe functii cu toate ca era "o personalitate marcanta". Acum, parca PC merge mai bine. Diferenta este ca Dan Diaconescu a plecat de buna voie dar a ramas in partid, chiar daca este eminenta cenusie a acestuia. Eu sunt membru PNl din 2007 asa ca nu aveti motive sa ma faceti partizanul lui Dan Voiculescu.

Astept rezultatul intalnirii de marti si, in functie de acesta am sa-mi reformulz intentiile si pozitia. 

Cu stima si respect pentru sinceritate,

Col(r) Marian Dumitrescu
Presedinte, Filiala Campulung Moldovenesc

(Sunt si eu un biet ofiter care a commandant de trupe de toate esaloanele militare,  de-a lungul carierei smele, atat in tara cat si in strainatate, in conditii de OPCON si OPCOM, si care apreciaza ca SCMD are la dispozitie o uriasa resursa umana cu persoane (nu neaparat marcante), multi dintre noi sunt doctori in stiinte militare (eu nu sunt) sau au comandat U si MU, inclusiv in teatrele de operatii militare deci, NIMENI NU ESTE DE NEINLOCUIT).

54 de comentarii:

  1. Dle coleg cit de curin am sa v-a urmez exemplul,felicitari.ilie voicu-slatina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. D-le Marian Dumitrescu, inteleg ca dvs.,in calitate de presedinte de filiala, ati dovedit mari competente in a o conduce, in a mobiliza oamenii, aveti niste realizari formidabile, v-ati dovedit a fi un lider muuult mai bun decat Dogaru, etc.? Daca-i asa, jos palaria. Daca nu...

      Ștergere
  2. Dogaru urmarea o functie politica.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mariane,sunt total de acord cu tine si iti sustin toate punctele de vedere.A devenit foarte clar ca ceea ce nu au reusit Basescu si izmenarii lui Oprea,vor reusi cei din USL,in frunte cu Ponta si Antonescu:distrugerea SCMD.Si din pacate,multi dintre noi,in frunte cu Dogaru,avem partea noastra de "contributie".Sa fie dupa sufletele lor negre si sa primeasca ceea ce merita,de la "judecatorul suprem".Cred, ca si tine, ca multi dintre cei care ar fi trebuit sa fie port-stindardul luptei noastre,si-au vazut "sacii in caruta" si acum au nevoie de liniste ca sa isi rumege....."succesurile".Dar,sa nu uitam ca nici Dumnezeu nu doarme.Din pacate ,a trebuit sa primim si aceasta "lectie dura",pentru a ne convinge definitiv ca "politicienii" nemernici si iresponsabili din aceasta tara,au toti aceeasi culoare politica,fie ca sunt de la PDL,PSD,PC,PNL,UDMR,etc si au aceleasi apucaturi si naravuri dobandite pri scolile de partid de felul "Stefan Gheorghiu" sau pe la Scoala de securitate de la Baneasa.Acum ,ar trebui sa realizam cu totii cat de importanta trebuia sa fie CADA(Timisoara!) pentru noi si punctul 8 al Proclamatiei de la Timisoara.Cu un domn ministru ca dl.Dusa,specialist in paduri si arbori,care face "comisii" crezand ca mai poate gaseste naivi carora sa le vanda "gogosi" si care lucreaza dupa celebra si consacrata formula a lui Caramitru si Dinescu de la revolutie "Mircea fa-te ca lucrezi",vom primi noi comunicate si asigurari si din partea lui Ponta,si din partea lui Antonescu,si din partea lui Duda,si de ce nu,chiar din partea lui Oprea,prin vocea "gurului"Dogaru.Este ca in reclama aia: "Dormi linistit,FNI lucreaza pentru tine !".Cat priveste sumele enorme cheltuite aiurea pentru niste "procese" care se pare ca erau din start pierdute,nu te mira fiindca misei mai mari ca in justitie nu gasesti decat in politica.Ne-am mai pus si in ridicola situatie a lui Don Quijote care se lupta cu morile de vant,in timp ce biata Rosinanta (conducerea SCMD si Departamentul juridic) ne ofereau comunicate si pregateau "actiuni la CEDO".Din pacate ,ai dreptate sa zici ca oamenii care au sezizat din timp aceste stari de fapt si au avut curajul "sa o spuna p'aia dreapta" ,au fost considerati deviationisti,tradatori,infiltrati,etc.Nu am reusit nici macar sa ne identificam dusmanii din randul nostru.Fara indoiala ca supararea,nemultumirea,revolta,neamplinirile sunt mari,dar ele pot fi cele care sa genereze o "renastere a pasarii Phoenix" si sa nu uitam ca "adesea ,scanteia mica face flacara mare".Sa stii ca nici eu "nu complotesc"impotriva nimanui,vreau doar dreptul meu,pentru mine si familia mea.Drepturi pentru care mi-am mancat sanatatea slujind tara sub drapel si nu in functii comode sau pe baza de pile.Fiindca in cariera mea nu am fost un "purtator de mapa",ci unul care a dat din greu "cu sapa" alaturi de militarii pe care am avut onoarea sa ii instruiesc.......Inchei spunand ca sunt multi,prea multi cei asemenea noua (nu ma refer doar la militari)care trebuie sa sufere din cauza unor nemernici si iresponsabili,intr-o tara care nu mai este a noastra.Te salut cu toata prietenia,un coleg de pluton din Scoala Militara. Dan

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce face Sindicatul nostru? Ar trebui ca ultim demers sa puna pe hartie toate declaratiile si promisiunile facute de liderii USL, privitoare la taierile pensiilor militare, incepand cu declaratiile din Parlamentul Romaniei, si motivatia contestarii legilor aberante la CCR, in ordine cronologica, apoi sa trimita aceste "declaratii" domnului Ponta, tuturor celor ce le-au facut la un anumit moment, presei, ambasadelor tarilor NATO, Comisiei Europene, publicate pe prima pagina a site-ului Sindicatului.
    Asteptam recuperarea taierilor abuzive de mult prea mult timp. Nu mai putem! Taxele s-au marit cu 16%, preturile la utilitati cresc, accizele sunt mai mari! Nu avem din ce sa mai traim! Daca nici dupa acest demers nu se face nimic ori ne plimba iar cu minciuni trebuie sa iesim in strada in fiecare zi! Iar iesirile noastre trebuie sa fie mult mai hotarate! Sa pichetam MAPN, MI, SRI, Guvernul - pentru ca ordonanta criminala a fost aprobata de sefii acestor institutii.
    Pana la recuperarea celor 30% ce mi-au fost furati din pensie nu voi mai plati cotizatia la Sindicat! Astep ceva concret din partea lor!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am onoarea sa va salut domnule Col. Dumitrescu,

    Il acuzati incorect si nedrept numai pe presedintele SCMD, de toate relele care ni se intampla.

    Va reamintesc ca dialogul si relatiile SCMD - USL au fost initiate si reglementate nu doar de dl. Col. DOGARU ci de TOATA CONDUCEREA SCMD CENTRALA SI LOCALA, conducere din care, cu onor, faceti parte.

    Conduita si pozitia SCMD a fost transata La CNR, Alba Iulia, 2012 si chiar mai inainte, nu de dl Col Dogaru ci de majoritatea zdrobitoare a delegatilor filialelor.

    Conduita si pozitia SCMD a fost transata si la sedinta CD largit, inainte de alegerile generale. Decizia CD cu privire la implicarea SCMD in campania de alegeri generale a fost luata cu majoritatea delegatilor zonali. Adica inclusiv cu semnatura delegatului Zonei dvs., dl. Col. Comaneci, deci implicit cu acordul dvs. (V-am trimis, la vremea respectiva, fisa votului in CD - daca nu ati vazut-o si nu ma credeti, pot sa o mai trimit odata).

    Acum dvs. cereti demisia doar presedintelui SCMD. De ce nu si tuturor membrilor CD si a tuturor membrilor BO ale Filialelor, inclusiv a dvs.? Pentru ca toti sunt la fel de "vinovati", daca rationam precum o faceti dvs....

    Dar nu este absurd sa decapitam SCMD-ul pentru ca actualii politicieni aflati la Putere, nu-si tin promisiunile si sunt la fel de mincinosi si fara scrupule, ca si cei pe care noi i-am rejectat de la Putere? Sa desfiintam SCMD-ul pentru ca USL=PDL= ACEEASI MIZERIE?

    Daca majoritatea conducerii SCMD (de la toate nivelurile) a hotarat sa colaboram cu USL, ce ati vrea sa faca si sa spuna in plus fata de ceea ce a facut si face dl. Col. Dogaru? Presedintele, nu este oare obligat sa respecte deciziile CNR si ale CD, chiar daca personal are alte opinii?

    Cred ca, in loc de acuze, Col. Dogaru merita cu prisosinta multumirile rezervistilor pentru munca istovitoare pe care o depune in fiecare zi, pentru SCMD, absolut fara nici o remuneratie, in folosul tuturor MILITARILOR si a tuturor romanilor, pentru faptul ca suporta sanctiuni si privatiuni personale foarte dure, care-i afecteaza inclusiv familia, din partea celor care vremelnic conduc tara (Daca doriti, va pot detalia in particular).

    Mai cred ca, in acest moment, cei care conduc Guvernul, in frunte cu "re-reevaluatul" Oprea, exponent de frunte al jigodismului national, sunt cei care doresc, mai abitir decat PDL-ul, Basecu si UDMR-ul la un loc, pieirea SCMD-ului. Personal cred ca actualii guvernanti ne-au aratat deja de ce sunt in stare si ca nu mai trebuie sa speram la nimic bun si la dreptate, din partea lor.

    Cred ca se impune sa iesim in strada si, la unison cu toti romanii onesti, sa cerem:

    1.- Abolirea relatiilor de cumetrie din Guvernul Romaniei, respectiv demiterea lui Gabriel Oprea, fie si numai pentru neregulile penale si haosul patronate de domnia sa la Casa Sectoriala de Pensii a MApN, precum si traficarea gradelor, onorurilor si a insemnelor militare pe timpul mandatului sau;
    2.- Restituirea sumelor furate din pensiile militarilor.
    3.- O noua lege, mai dreapta si mai rationala, dupa model european, a pensiilor militare de stat.

    Sper, din tot sufletul, ca membrii CD, convocati marti, 05.02.2013, sa ia acesta decizie si, mai ales, sper ca rezervistil sa realizeze ca SCMD va fi puternic numai daca vor sprijini, in continuare, filialele din care fac parte.

    Cu stima,
    Lt Col Dumitru Rinciog

    (Un ofiter care a comandat mai multe mii de sodati si sute de cadre militare, de-a lungul carierei sale, si care apreciaza ca, in acest moment, SCMD nu are la dispozitie o alta personalitate marcanta, care sa poata conduce mai bine acest sindicat decat o face Col. Dogaru!... Pentru ca una este sa comanzi o subunitate, unitate sau MU si cu totul altceva sa conduci un SINDICAT)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Derbedeilor !!! dati-va demisiile de onoare si lasati sa conduca SCMD-ul ofiteri precum Gen. Mandu de la Brasov. nu va mai bateti cu caramida in piept ...ca ati facut ..ca ati dres...ati facut rahatul praf. Din cauza ta Rinciog , a lui Dogaru si alti pupincuristi sindicatul se duce pe rapa ...iar problemele militarilor sunt si raman nerezolvate - afara cu voi - lichelelor- nu aveti capacitatea sa ne reprezentati !!! Col.Dumitrescu are dreptate 100%.

      Ștergere
    2. Bai Hirciogule, dati socoteal de banii pe care i-ati cheltuit aiurea, de statutul +rof -ul de cacao pe care l-ati impus, de lipsa de transparenta si cenzura pe care ati aplicat-o, precum si de faptul ca sunteti IN PLUS fata de problemele sindicalistilor. Lasa-ne-n durerea noastra! Nu vedeti ca sunteti paraleli cu ce se-ntimpla, ba mai mult ne-ati si facut de ris prin mass media? Rinciogule, sunteti ori nu sunteti in stare sa ne reprezentati? DA ori BA? Aceeasi intrebare i-am pus-o "fata in fata" acu 3 ani si doamnei Cobuz. Sefule, pt. unii palaria e prea mare! Lasati-o altora. Ce tot atita "demisie de onoare", rugaminti, consilii ale reprezentantilor? Plecati, sunteti niste "lautari", asta ca sa nu zic ca aveti interese ascunse fata de oamenii astia pe care chipurile "ii reprezentati".
      Un fost coleg de serviciu al Apostol-ului!

      Ștergere
    3. Fratioare, ai dat in mintea copiilor? Asta nu-i atitudine de barbat!

      Ștergere
    4. Emanuel, oare cine vorbeste ca un derbedeu, aici?

      Ștergere
    5. "Emanuel", "Don Corleone", sunteti niste anonimi si veti ramane anonimi pana la sfarsitul zilelor voastre, pentru ca nu aveti curaj, nu aveti barbatie, nu aveti idei, nu aveti educatia celor 7 ani de acasa!

      Voi vreti sa conduceti SCMD-ul? Voi, niste lasi, niste puturosi si niste fricosi, in fruntea militarilor?

      Pentru ca va obsedeaza banii, am sa va spun un adevar: dupa 1989, nici un alt sindicat, nici un ONG nu a progresat atat de rapid si nu a devenit cunoscut in Romania, cu atat de putini bani, precum SCMD.

      Dar de unde sa stiti voi asa ceva, voi care niciodata n-ati fi in stare sa ridicati un deget pentru comunitate, fara a fi recompensati? Voi care nu ati fi in stare sa munciti gratuit, in folosul general, nici macar un minut? Voi care credeti ca totul vi se cuvine si ca toti trebuie sa va bage in seama ideile voastre "pretioase".

      Nu va mai obositi creierele sa ma "puneti la punct" pentru ca nu o sa va mai raspund decat atunci cad ne veti devoala identitatea voastra atat de pretioasa...

      Ștergere
    6. De acord dar cu rezerva ca trebuie sa trecem de la vorbe la fapte.Trebuie schimbata strategia.Trebuie inceput cu proteste(membrii de sindicat dar si nemembrii) in fata prefecturilor in resedintele de judet,concomitent cu proteste in Piata Universitatii.Trebuie alintat si Ponta cu "iesi afara javra ordinara".

      Ștergere
    7. De acord cu pozitiile exprimate. Numai disperare si deruta ne mai trebuie acum . Coalizati sindicatul si actiunile lui , nu dati curs acelora care vor sa-l distruga. Nu sunt membru de sindicat dar va apreciez eforturile , chit ca succesele sunt minuscule. Mai mult echilibru nu ar dauna in promovarea intereselor comune.

      Ștergere
  6. Din pacate nu se vede nimic concret... doar promisiuni...si cum ne cam ducem sus...cam 250 pe luna...incet, incet ordonantele asteptate nu mai au pentru cine sa-si faca efectul...

    RăspundețiȘtergere
  7. "Casandra says:
    Februarie 1, 2013 at 10:56 am
    Daca nu sunteti convinsi inca de puterea basescului, acest GENIU AL RAULUI, veti avea posibilitatea sa o faceti in urmatorii 2 ani. A facut si face numai ce si cum vrea el. Pe actuala putere o joaca (era sa zic de la tastatura) cu CCR, CSM, ANI, Sv., europarlamentarii portocalii, Curtile de Apel, judecatorii si parchetele intesate cu procurori portocalii etc. El a vrut sa termine de tot cu Armata de Rezerva dar, prin imprejurari care au iesit altfel de cum si-a propus, se multumeste si cu procentul realizat. Un succes deosebit, care nu este minor, a realizat discordie in interiorul corpului ofiterilor, intre ofiteri si subofiteri, intre militari si societatea civila etc. Nu am dovezi dar, dupa cum se petrec faptele, cred ca reprezentantii actualei puteri sunt puternic santajati. Sa dea Dumnezeu sa ma insel!"
    Ce ati citit mai sus, spuneam ieri pe un alt site.
    Iata ca astazi incepe sa se contureze o noua discordie, de data aceasta destul de periculoasa, in interiorul SCMD, punandu-i sub semnul intrebarii unitatea si credibilitatea. Daca nu ne-au dezbinat altii, lasa ca o facem noi. Nicio demolare nu este mai reusita decat cea din interior - implozia!
    Atata timp cat Oprea (lupul pus sa pazeasca stana) si reteaua realizata de el la MApN sunt pe pozitii si girati cu putere de Ponta, nu vom avea sanse de reusita.
    Daca din partea puterii nu ne sprijina nimeni, VOM URLA CA LUPII LA LUNA!

    RăspundețiȘtergere
  8. Cati dintre cei ce scriu aici sunt militari - nu va mai ascundeti dupa curcudus - un sindicat de 20.000 de militari este o adevarata - amata. Daca avea in fruntea sa o conducere fara lichele si pupincuristi - putea sa darame orice guvern . La o asa forta , Guvernul Boc trebuia sa sara - toti - de la etaj in cap - fara sa le rupa Sindicatul picioarele. Voi nici acum nu realizati ca cei ce sunt in fruntea SCMD-ului , nu au capacitatea de a conduce si a ne reprezenta. Parca este un Sindicat de babe si bunicute - cum mama dracului sa nu-si bata joc de noi, cu astfel de conducatori si astfel de proteste - si mai pretindem ca suntem militari !
    Sariti toti ca vrem sa ne dezbinam singuri - gresit - Dogaru si gasca nu a lasat pe nimeni sa intre in conducere ,decat acolitii lui - si ... voi vreti rezultate ??? Iata rezultatele - de doi ani suntem nimeni !!! asa vom fi daca nu va desteptati - pestele de la cap se impute si ...tot de acolo se incepe a curata !!!

    RăspundețiȘtergere
  9. SA FACEM MOARTE PWNTRU TOTI POROCALII! SA-I UCIDEM PE CEI CARE NE-AU FURAT PENSIILE!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. "Moarte virtuala" s-a facut pentru ca au intrat in parlament pe usa din dos prin fraude si smecherii. Problema este ca cei care ne-au promis "marea cu sarea" in timpul campaniei electorale sa faca ceea ce ne-au promis. "Daca ei nu ne mai vor, noi inca ii mai vrem". Pana cand inca nu se stie!

      Ștergere
  10. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  11. Domnilor, in ianuarie 2012 pe un ger cumplit au fost oameni, tineri si batrani, decisi sa inlature guvernul Boc si au reusit. Oare noi, cei caliti pe campul de instructie, nu suntem in stare sa facem asa ceva? Ce mai asteptam? Pronia cereasca? Ce face conducerea SCMD care traieste din cotizatia nostra platita cu greutate din pensiile "reduse nesimtit"? Ii menajeaza pe actualii guvernanti care ne mint cu nerusinare pentru ca suntem niste "mamaligi"?

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu este cazul sa aruncam vina la unu' si la altu' cind treaba merge prost, mai bine sa vedem ce e de facut.Dl.Dogaru a initiat si facut lucruri la care, la vremea aceea noi nu visam sau nu stiam ce e de facut.De aici se vede altfel decit de acolo cind esti in contact cu "dusmanul".Asa ca trebuie sa asteptam si apoi daca nu sa sunam "mobilizarea" ca ultima sansa de a ne obtine drepturile, SA ELABORAM UN PLAN DE ACTIUNE(impreune) in caz ca se tergiverseaza, nu cred ca Dl.Ponta ramine pasiv.Dar si cu Dusa asta....punct.

    RăspundețiȘtergere
  13. DACA SINDICATUL STA NUMAI IN DOGARU, CEILALTI DIN CONDUCERE SUNT ZERO. MILITARII STIU DOAR SA SE PLANGA LA SEFI. NU AVEM CALITATI DE CONDUCERE. DEGEABA AM SCOLIT; SUNTEM SLUGI, NU STIM SA NE LUPTAM. ALTII TREBUIE SA NE CONDUCA; PROSTII DE NOI SUNTEM MANEVRATI DE EI, ADIO FRAIERILOR!

    RăspundețiȘtergere
  14. Forța sindicatului este dată de membrii săi. Conducerea are și ea un rol important dar nu neapărat determinant. Principalul rol este de a coagula, în direcții clare de acțiun,e revendicările membrilor săi.
    Din păcate acest sindicat stă prost și la vîrf și la bază. Era suficient ca la una din ieșirile în stradă, de la București, să fi participat 70-75% din membri de sindicat și astăzi nu ar fi fost aceste discuții.

    RăspundețiȘtergere
  15. Si ce sa faca Dogaru!!!! Daca nu ne mobilizam sa iesim in strada, caci numai acolo se transeaza cereile noastre, nu fac nimic guvernantii astia pentru dreptate pina la capat.

    RăspundețiȘtergere
  16. Domnule, care semnati Karadeniz (suna oriental, ce inseamna?), aveti perfecta dreptate. Ne-am asociat in aceasta organizatie ca sa fim mai puternici IMPREUNA.

    Aceasta cere participare implicare SI a fiecaruia dintre noi in parte.

    Dovada ca intelegem rostul a ceea ce trebuie sa fie aceasta organizatie, ca doar de aceea ne vom fi inscris in ea, fiindca-i intelegem rostul, dovada, deci, se vede clar in numarul de participanti la mitinguri. Acela e semnul si semnificatia a ceea ce suntem si vrem sa fim: DE LUAT IN SEAMA.

    Daca nu participam, inseamna ca nu vrem sa fim luati in seama.


    Sindicatul a devenit, mai ales in urma ultimului CNR, foarte democratic, dupa cum stiti, CD este suficient de numeros si de reprezentativ a.i. hotararile importante sa nu poata fi luate numai de catre Dogaru, ci sa fie rezultatul unor dezbateri si discutii intre mai multi oameni alesi dintre cei cu glagorie, ma gandesc...

    Dar, vorba catavencilor, avem un instrument, bun, si nu stim cum sa-l folosim.

    RăspundețiȘtergere
  17. Un lucru este clar-strategia actuala de a negocia cu șmecherii și surzii din USL nu este bună, nu dă rezultate.Și atunci ce este de făcut? Din câte văd, la această dată, cam jumătate din membrii sindicatului vor pleca, dezamăgiți(pe bună dreptate) de ce se întâmplă.În această situație, cunosc niște nemernici care vor chefui 3 zile.E bine? Lipsa de coeziune, dezbinarea, certurile interne inseamna, pe zi ce trece, moartea sindicatului.In opinia mea, conducerea sindicatului, inclusiv sefii de filiale, sunt prea naivi, ei inca nu au realizat cu cine au de-a face si cred, in mod eronat, ca viata asta politica e ca cea militara in care onoarea, seriozitatea si respectarea cuvantului dat sunt valori adevarate. EROARE TOTALĂ, dragi colegi. Hora in care noi am intrat dupa trecerea in rezerva are alte reguli, mult mai subtile si mai perverse.Trebuie,pe baza experientelor de până acum,gandita o alta strategie, care să țină cont de viclenia, minciuna și gargara cu care ne trateaza politicienii!...

    RăspundețiȘtergere
  18. @ Ghita
    Scopul asocierii a fost acela de a obține mai ușor împreună în instanță (cel puțin așa sperau mulți dintre noi) recuperarea pensiilor diminuate prin recalculare. Încă nu putem vorbi, la nivelul pensionarilor militari, de a fi puternici împreună. Această legătură între oamenii uniți printr-o anumită profesie se obține în ani lungi de practică și acțiuni în comun.
    Sunt vre-o 13-14 structuri asociative ale militarilor, majoritatea pentru cei în rezervă. O asemenea acțiune, de introducerea forțată a militarilor într-o lege care a avut ca scop reducerea pensiilor unor categorii socioprofesionale, ar fi trebuit să ducă automat la o acțiune comună a acestor structuri care ne reprezină.
    O coagulare a acestor structuri asociative ar fi impus, din partea puterii, luarea serios în seamă, așa cum s-a intâmplat cu magistrații. Dar conducerile acestora au ales calea contrazicerilor sterile și faultării reciproce, ajutați fiind și de ceva acțiuni destabilizatoare profesioniste dar și de spiritual neaoș românesc de Gică Contra, spirit care la militari, comandanți, in corpora, mai mari ori mai mici, este cel mai bine evidențiat. Atât timp cât orgoliile, chestiunile mărunte și meschine care ne dezbină sunt mai importante decât cele care ne unesc, suntem și rămânem încă o masă ușor de manipulat și controlat. Într-un final apele se vor limpezi, dar mai este mult până departe și chiar dacă rănile se vindecă cicatricile rămân.
    Karadeniz înseamnă Marea Neagră în limba turcă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pana sa intelegem cum e cu actiunea comuna, mai va! Multa rabdare si multa ratiune de cheltuit, din partea celor care o au.

      Toti ne credem napoleoni, dar in realitate...!

      Ștergere
  19. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  20. LICA says:
    Februarie 3, 2013 at 10:34 am
    GRUPUL FILIALELOR SCMD <> NOTA
    FILIALA 1 PITESTI Nr. 186 din. 02.02 2013

    *** Propuneti Premierului Romaniei dl.Victor PONTA, emiterea ORDONANTEI DE URGENTA a GUVERNULUI Romaniei cu urmatorul text: PANA LA DEFINITIVAREA, DEZBATEREA IN PARLAMENTUL ROMANIEI SI VOTAREA LEGII PENSIILOR MILTARE DE STAT, TOATE PENSIILE MILTARE IN PLATA LA DATA PREZENTEI ORDONANTE DE URGENTA A GUVERNULUI ROMANIEI, REVIN LA NIVELUL AVUT IN PLATA IN DECEMBRIE 2010.
    Consideram ca aceasta este solutia legala si obiectiva, pentru care NU va trebuie nici timp nici legislatie !
    GRUPUL FILIALELOR SCMD <>
    BIROUL OPERATIV AL FILIALEI 1 PITESTI
    Casandra says:
    Februarie 3, 2013 at 4:42 pm
    ATENTIE LA STRACHINI!
    “TOATE PENSIILE MILTARE IN PLATA LA DATA PREZENTEI ORDONANTE DE URGENTA A GUVERNULUI ROMANIEI, REVIN LA NIVELUL AVUT IN PLATA IN DECEMBRIE 2010″
    Domnilor, dar aceasta este o declaratie de razboi la adresa celor carora le-au crescut pensiile OPRISTE de 10-20 de ori.
    SCMD a declarat ca va lupta ca si drepturile castigate de acestia sa fie pastrate.
    Dvs. ce faceti! De cine va deziceti, de toti maistrii militari si subofiterii precum si de 90% din ofiteri? Ce razboi mai incepeti, oameni buni?
    Corect mi se pare sa fie, in limitele afirmatiilor SCMD: TOATE PENSIILE MILTARE IN PLATA LA DATA PREZENTEI ORDONANTE DE URGENTA A GUVERNULUI ROMANIEI, care au scazut incepand cu 01.01.2012, REVIN LA NIVELUL AVUT IN PLATA 31 DECEMBRIE 2010.
    Parca pentru asta luptam, nu pentru ca sa ne atragem alti dusmani.
    Cand mai publicati ceva, va rog sa luati langa voi si un “CAP LIMPEDE”.
    Daca aceasta este propunerea voastra, care si-a depasit prerogativele, este grav si ne aflam in fata unei NOI SI MARI PROBLEME!
    Daca este o greseala, va rog sa o CORECTATI DE URGENTA!
    Dumnezeu sa va aiba in paza!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ASTA O FI UNUL DIN CEI CU PENSIE DE LA 3.500 LA 9.500 LEI!
      Desigur ca deranjeaza un continut al ordonantei de genul:
      "TOATE PENSIILE MILTARE IN PLATA LA DATA PREZENTEI ORDONANTE DE URGENTA A GUVERNULUI ROMANIEI, REVIN LA NIVELUL AVUT IN PLATA IN DECEMBRIE 2010″.
      Imediat se vine cu motivatii! Adica cei care v-au fost marite pensiile din virful pixului UNPR-ului, trebuie sa continuati a le lua?
      Personal impartasesc opinia celor de la Pitesti, nu pentru "ca o sa ne atragem alti dusmani", ci pentru a stirpi pe cei existenti.

      Ștergere
  21. Eu m-am inscris in sindicat in aprilie 2010,am fost primul din garnizoana Urziceni(cu vreo 400 de pensionari militari)iar in preajma scandalului din decembrie 2010 am luat legatura cu comanda centrala a SCMDului deoarece interesele celor iesiti la pensie inainte de 2001 nu se regaseau printre obiectivele SCMDului,nesatisfacand doleantele mele la o adunare generala din 10 dec 2010 mi-am dat demisia .Se urmarea doar revenirea la pensiile primite ca urmare a L164 si in acele cazuri doar la cei care au obtinut pe nedrept anumite procente (venituri din ultimele luni,25% ptr functia de c-da(din ultima perioada],salariul de merit[solda] si alte "gaselnite",acuma ce cereti fratilor ,drepturi incorecte?? Sunt de acord daca ar fi calculate pe intreaga perioada dar asa ...unde este logica?Sau daca vi se pare corect ca un individ care a avut functie de comanda vreo 15 ani si cu cateva luni inainte depensie a trecut peofunctie care nu era considerata de comanda sa primeasca o pensie prevalata de 25%...prea multe minti de bibilica ,dar cu pretentii sunt prin zona.tigri2[Pot sa maidentific ,ii cunosc pe multi de aici-Karadeniz,Don Corleone ,etc}Asa ca don Rinciog -ciocu"mic.

    RăspundețiȘtergere
  22. Uite ca imi pot spune parerea, chiar daca este o picatura intr-un ocean!
    Dogaru este un personaj excelent pentru Antena 3, Otv sau alte locuri de glorie pe sticla dar, luat cu amanuntul, e o toba care sunta departe pentru ca e goala pe dinnauntru! Am spus asta de la prima intalnire, el fiind pe ecran, eu in fotoliu!
    Am mai spus, ofiterii superiori, ca sa nu mai zic generalii sau amiralii, au pregatirea necesara pentru a conduce un colt de tara, o regiune, o tara! Se multumesc, insa, sa dea cu "huuooo" pe la manifestari, demonstrand un comportament penibil, abordat de la "varf" la "ultimul din formatie"! O singura data am participat la asa ceva si m-am oripilat! "Asa ceva nu exista" mi-am zis si m-am retras din cosmar!
    Mai "apreciez si aplaud" cadrele cu numele "anonim", adevarate foste purtatoare de uniforma!
    Am citit mai sus (si sunt de aceeasi parere!) ca Basescu este "un geniu al raului"! Cu asemenea personaje malefice ale istoriei nu se duce lupta sindicala, se duce razboi, ori - ori!
    Cu stima deloc pentru acest sindicat, Vasile Dumitru, Cugir, Alba.

    RăspundețiȘtergere
  23. Eu cred ca Sindicatul este de viitor deoarece cu revenirea pensiilor taiate la nivelul 2010 nu se termina "beleaua".ginditi-va ca ele n-au fost indexate de prin 2007-2008, perioada in care baza de referinta(veniturile activilor) a crescut semnificativ.Daca nu bulversa Boc-Base situatia acuma puteam decent sa ne asteptam sfirsitul.In plus sindicatul este si ceva care ne reprezinta, este locul unde vorbim pe limba noastra.Asa ca din contra, sa-l dezvoltam si sa-l facem cumva mai important, (sa nu zic agresiv), adica de luat in seama.Oi fi eu naiv?

    RăspundețiȘtergere
  24. Prin OG1/2011s-au adus masuri reparatorii la peste 90% dintre pensionarii militari,toata compasiunea pentru cei 10% carora le-au scazut dar acuma ce cereti voi??? Sa se reduca la cei 90% pentru a va aduce pe voi la nivelul pensiilor din 2010?Adica sa ne scarpinam dupa ureche rasucind mana dupa cap?Care ar fi scopul?
    1.Sa moara si capra vecinului si s-o resuscitam pe a noastra.
    2.Sa producem cat mai mult rau tuturor pensionarilor pentru a veni la sanul SCMD.
    Fiti corecti si realisti,toti avem probleme deoarece viatza de militar a fost f.grea iar veniturile au fost si sunt modeste.Noi afaceri nu avem deoarece am fost educati in spiritul adevarului,dreptatii si corectitudinii iar afacerile ,in Romania se fac murdar,in stil mafiot.Ce vreti sa ne facem hara-chiri,de ce sunteti haini si marsavi???
    Daca vreti ceva reparatoriu pentru cei 10% cereti doar pentru voi revenirea la situatiile cele mai avantajoase dar nu aruncati cu noroi si nu cereti executia tuturor ca timp de 9 ani cand voi aveati pensiile umflatecu compresorul(164/2001) noi am tacut si am rabdat ,cu toate ca eram cei umiliti.Vedeti ca daca voi sunteti caini si noi putem deveni lupi...si suntem 90%.

    RăspundețiȘtergere
  25. Bai tigri2, se vede ca esti un pensionar basinos, care nu ai instructia de caramaderie; toti pentru unul si unul pentru toti. Daca mafia politica spune ca se modifica pentru toti , trbuie si pentru cei 10%. Daca ai fost vreodata un fel de comandant, ai fost un conducator prost. Nu ai afaceri, pentru ca nu valorezi nimic in viata civila, stai doar cu miloaga la stat.Eu sunt un pensionar diminuat si daca te-as intalni te-as scuipa din tagma ofitereasca, pentru ca esti egoist si fraier.Se simte si pe net ca ai rasuflarea bolsevica. REJECTAZATE DIN SISTEM, CHIAR DACA ESTI COLONEL SAU GENERAL.

    RăspundețiȘtergere
  26. *Bacaoanul
    Dintre noi doi,cine este profitorul sau excrocul,eu sau tu?Care timp de 9 ani ai luat o pensie nemeritata.ma rog ,ai luat-o safii sanatos dar acuma de ce ragai prin ratul ala de mistret ca sa setaie la cei 90% doar pentru a ti se face tie dreptate.Tu asa vezi caramaderia ,daca unul isi pierde o mana sa ne taiem toti cate o mana.Se vede ca in timpul liber frecventai doar cele 36 derestaurante care existau in municipiul Bacau inainte de revolutie.Am fost si eu la cursuri la bacau in '83
    si apoi in '91 la examenul demaior ,apoi in vara lui'91 lainundatii,asa ca stiu bacaul si oamneii lui.Tu esti cel ratacit...cu mintea.

    RăspundețiȘtergere
  27. DIN MESAJELE SOSITE PE E-MAIL LA SCMD (1)
    Consider ca ar fi cea mai mare gresala sa rupem randurile SCMD.Trebuie sa fim mai uniti ca oricand.Avem un dialog cu noua putere, nu trebuie sa-l rupem si nici sa-l deterioram.Pana catre luna aprilie-mai 2013 trebuie sa folosim calea dialogului intens.Dupa aceasta perioada,functie de ceea ce se v-a realiza,vom hotari daca este cazul sa trecem la proteste de strada.Este necesar sa insistam si trebuie sa obtinem prin OUG( de prima importanta)-mentinerea drepturilor de pensie avute in Decembrie 2010- Se v-a obtine o Lege a pensiilor militare (separat sau printr-un capitol distinct in noua lege a pensiilor 263/2010),insa este foarte posibil sa nu ne ajute prea mult d.p.d.v.financiar.Pentru cei care au avut cresteri in baza Legii 263/2010 si le vor mentine, prin aplicarea principiului,dreptului castigat,iar ceilalti care am pierdut la pensie prin aplicarea Legii 263/2010-daca nu vom obtine o CONTINUITATE a drepturilor de pensie avute in DECEMBRIE 2010,este foarte posibil sa beneficiem de drepturile de pensie reglementate de noua Lege a pensiilor militare de stat,dar nu retroactiv, ci de la data aplicarii si de asemenea drepturile de pensie stabilite prin noua Lege a pensiilor militare sa nu fie la nivelul drepturilor de pensie avute dupa Legea 164/2001 si respectiv sub nivelul pensiei din Decembrie 2010.De aceea este foarte important,prin dialog intens cu cei de la putere, obtinerea OUG pana in aprilie-mai 2013,cel tarziu,pentru revenirea la drepturile de pensie avute in Decembrie 2010.Daca vom crea discutiii contradictorii intre noi,incarcate cu tot felul de acuze si supozitii,vom pierde un timp foarte pretios.La intalnirea din 05.02.2013 a conducerii SCMD,trebuie sa se stabileasca cu calm si diplomatie ,in mod productiv,pasii de urmat, pentru obtinerea dezideratelor noastre,vitale pentru noi toti-Va multumesc-pentru UNITATE-Gl. Bg.(r) Victor-Vasile Florea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnul general ne sfătuiește să fim mai uniți. Nu îl contrazic, dar idea în sine fără o soluție de realizare a acestei unități este vânare de vânt.
      Ne mai sfătuiește să continuăm dialogul cu noua putere. Cum se poate continua un dialog când partenerul a încheiat discuția. Premierul Ponta a spus clar și fără echivoc că rezolvarea este la ministrul Dușa, care la fel de clar a spus că după terminarea auditului va urma o nouă lege a pensiilor și că nici vorbă de o ordonanță pentru menținerea cuantumului cel mai avantajos.
      In condițiile actuale eu aș vedea cam așa lucrurile.
      - Renunțara la funcție a lui Mircea Dogaru, și alegerea în fruntea SCMD a unui general de carieră cu o suficentă credibilitate în rândul militarilor .
      - Inițierea unui dialog cu structurile asociative ale militarilor, atât la nivel de conducere cât și în rândul membrilor acestora, în special cu ANCMR, în scopul acțiunii unitare și chiar a comasării acestora într-o singura structură.
      - Solicitarea către ministrul apărării să facă publice rezultatele de până acum ale auditului.
      - Inițierea dialogului cu militarii activi.
      - Solicitări în masă, din partea pensionarilor militari, către senatorii și deputații din colegii, din tot spectrul politic, pentru instituirea de urgență unei comisii parlamentare de anchetă a modului de punere în aplicare a prevederilor legii 119/2010 și OuG 1, identificarea cauzelor și a celor responsabili de neîncheirea acestui proces.
      - Consultarea membrilor de sindicat, în cadrul filialelor, în ideea organizării unui protest de stradă simultan în capitală și în câteva garnizoanele mari, iar în cazul unui acord majoritar, organizarea unei astfel de acțiuni, în luna februarie sau martie.

      Ștergere
  28. DIN MESAJELE SOSITE PE E-MAIL LA SCMD(2)
    Domnule Presedinte,
    Sunt ofiterul cel mai din stanga la intalnirea de la Targoviste . La cele spuse atunci, adaug ca , Dvs. v-ati asumat nu numai riscurile de a fi atacat de adversarii externi ai SCMD, dar si riscurile de a fi atacat de camarazii din interior ( Scrisoarea de la un om invins ), situatie deloc usoara pentru oricine. Rugamintea mea este de a va autoproteja, de a avea grija de Dvs. stiind bine ca nimeni nu rezista la nesfarsit presiunilor psihice de toate felurile fara a obosi sufleteste. Sindicatul are nevoie de Dvs. mereu. Va multumesc pentru eforturile extraodinare facute pentru binele rezervistilor si nu numai.
    Imi cer scuze pentru lipsa de ospitalitate a filialei, eu fiind involuntar partas. Voi fi totdeauna onorat si bucuros sa va intalnesc.
    Am onoarea sa va salut !
    Col. ( r ) Cristescu Viorel

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. off-topic
      Nu-i un capăt de țară dar e bine să evitați astfel de greșeli.
      În informarea privind discutiile purtate la Craiova cu ministrul Apararii Nationale, postată pe pagina centrală pe 1 februarie , este o greșeală ”vom reveni cu precizari, probabil luni, 05.02.2013”. Ori luni 04.02.2013 ori marți 05.02.2013.

      Ștergere
  29. CRISTESCULE, PUPA MANA DOGARULUI SI TE VA LASA SA-I SUGI LAPTELE SI MIEREA !

    RăspundețiȘtergere
  30. Daca-as raspunde la cele zise de "tigri 2" l-as felicita pe Base ca a reusit sa ne dezbine si sa ne asmuta, ceea ce este o metoda de a muta injuriile in curtea noastra.Dar la cei carora le-au crescut pensiile nu e cazul sa spuna ca au fost opresati ca LOR nu li s-a calculat corect pensia.Legea anterioara a fost incorecta? nus-a plins nimeni atunci.Legea actuala e corecta? sau mai corecta? CRITERIILE sint corecte acum sau atunci?, e corect ca d-nii subofiteri au avut pensii prea mici?!...acum au la fel cu-n cdt. de unitate, ca deh au vechime...si atit.DAR daca mi-a crescut e corect si daca nu e incorect...ce simplu e.!!!

    RăspundețiȘtergere
  31. Militari de cariera, trebuie sa stiti ca pe blog scriu tupeisti militari( ca gen. florea de ex.), aidoma interlopilor, sau mafiotilor politici. Credeti ca fostii activisti comunisti din armata, nu sunt la fel de tari acum? Cei care l-au supt pe ceausescu si au devenit secretari de partid in armata, acum sug banii sindicatului si dau lectii pe la sedintele din teritoriu.Sunt nascuti ca oportunisti nesimtiti.

    RăspundețiȘtergere
  32. avocatul poporului: desfiintarea pensiilor speciale este ilegala!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Scuze , Caline ! Incercam sa verific daca imi apare comentariul si am tastat aiurea niste litere . Sa nu crezi ca am scris cine stie ce tampenii la 20.28 ! :)) Eu am sters comentariul .

      Ștergere
  33. SCMD e in deriva . Trebuie resetat urgent , de la conducerea centrala pana la activitatea de zi cu zi din filiale , daca vrem sa ne mai reprezinte eficient interesele sau chiar sa mai existe . Deocamdata SCMD a ajuns doar un club de discutii pe net , unde fiecare isi da cu presupusul . Asa ca imi dau si eu cu presupusul :
    - convocarea din nou a CNR , pt. reconfirmarea sau realegerea conducerii centrale , care e din ce in ce mai contestata ; adoptarea unui program de actiune concret si concertat , nu ca acum , cand unele filiale trag hais iar altele cea ; stabilirea exacta a nr. de membri de sindicat , pt. ca multi nu si-au mai platit cotizatia si nu mai sunt activi in filiale - asta pt. a se sti pe ce se poate pune baza in cazul organizarii unor proteste in strada , pt. a nu mai anunta unii lideri jde mii de participanti la proteste ca pe teren sa apara cateva sute ;
    Dupa clarificarea acestor aspecte - gata cu gargara , cu dizidentii " , cu " deviationistii " :)) , cu contestarile conducerii centrale , cu eseurile , panseurile , scrisorelele unora sau altora ! Ajunge cu brambureala asta care pur si simplu ne face de ras in ochii populatiei , a mediei si a politrucilor , care au inceput , pe buna dreptate , sa se uite cu reticenta si cu neincredere la noi .
    Asta , bineinteles , daca mai vreti sindicat . Daca nu - nu .

    RăspundețiȘtergere
  34. DIN MESAJELE UNOR COLEGI CARE NU REUSESC, DIN MOTIVE PUR TEHNICE, SA INTRODUCA COMENTARIILE PE BLOG (1):
    "Da, in principiu aveti dreptate, majoritatea dintre dumneavoastra. Lipsa unui dialog realist, sincer, si "autismul" conducatorilor duce la astfel de situatii. Membrii sindicatului se agita de ceva vreme. Aici se simte intradevar nemultunirea, aproape ca s-a generalizat. In rest, la celelalte "organizatii" ale rezervistilor nu se aude mai nimic, chiar daca si acolo sunt nemultumiri. Toata lumea constientizeaza ca numai organizati ne putem apara drepturile. Dar atata timp cat nu exista o reactie oportuna din partea liderilor (chiar daca "noaptea este un sfetnic bun" si "graba strica treaba"!), lucrurile pot degenera si pot sa apara "atacurile la conducere". Ce-i impiedica pe cei din CD al SCMD, pe liderii regionali si pe alesii filialelor sa dialogheze cu membrii sindicatului si intre domniile lor? Daca ei n-o fac, daca nu se gaseste un raspuns la nemultumirile oamenilor, evident ca se ajunge si aici. Atunci cand "dialogul surzilor" a luat locul bunei credinte, a putintei si echilibrului, oamenii au dreptul sa se simta abandonati, inselati si tradati. Nu credeti ca merita fiecare un raspuns la atat de multe framantari, frustrari si nevoi, la lucrurile promise si neonorate? De foarte putine ori sindicatul a dialogat cu adevarat cu membrii sai. Inca de la inceputurile existentei sale, in cadrul SCMD s-a manifestat un gen de aroganta a liderilor, iar "cenzurarea" oricarei pareri contrare acestora a fost o "politica" neinspirata, proasta, care sa "camufleze" frica de "sabotaj" (!?) din partea numitilor "infiltrati" si/sau "napoleoni", etc. Jignirile domnului Presedinte s-au revarsat cu generozitate (sic!) in majoritatea postarilor de pe pagina de internet a scmd-ului. In ultima vreme, de cateva luni numai, conducerea sindicatului a mai coborat tonul. Cred ca este tarziu acum, iar lipsa unui raspuns clar la problemele si propunerile membrilor sindicatului adanceste suspiciunea ca "s-a facut blat" cu liderii politici aflati la fraiele puterii, oamenii invocand tradarea si batjocura. De prea putine ori sunt moderate posturile "coltoase" ce apar pe site-ul scmd-ului; iar atunci cand acest lucru se intampla acestea sunt "neprietenoase", distante, uneori sfidatoare sau insolente. Postacii din mediul virtual nu sunt niste tampiti! Nu sunt din categoria celor care se informeaza pe scara blocului, de la carciuma, din piata sau de la cimitir (doar dispar "pe cale naturala" cate 5-6 pensionari militari zilnic, deci ocazii sunt!). Acestia pot si trebuie sa fie "cureaua de transmisie" catre colegii care, din "X" motive, nu au acces la calculator si mai departe la internet. Pe acesti "lunatici" ii regasim comentand pe diverse blog-uri, site-uri, pe facebook sau pe twitter. Ei sunt cei care pot interveni, pot sustine, se pot opune, pot jigni, pot lauda, .... si pot foarte multe lucruri pentru sau impotriva “cauzei” noastre (si chiar o fac!). Este normal sa pastram "secretul operatiunilor" (atunci cand strategii nostri, consensual, ajung sa hotarasca astfel), dar putem lupta si individual, "necamuflati". Cand te adresezi Primului ministru, unui moderator care poate sa-ti preia "mesajul" pentru al transmite mai departe acolo unde vrei sa ajunga - NU ar trebui sa semnam "Anonim" (sic!) si nici sa ne ascundem in spatele vreunui pseudonim necredibil (Nickname). Trebuie sa ne asumam identitatea, iar punctul nostru de vedere trebuie sa fie concis, clar, folosind un limbaj decent, demn si hotarat.

    RăspundețiȘtergere
  35. Trebuie sa fim constienti ca ne asumam si o mare responsabilitate: prin noi, individual, "lumea" poata sa vada o parte sau chiar intregul corp al rezervistilor militari. N-ar trebui sa proliferam injurii, jigniri, amenintari directe - intr-un cuvant "un limbaj neadegvat" - pentru a ne atinge obiectivele. Atunci si acolo conteaza orice virgula! Daca vom continua doar sa ne lamentam, fara sa luam atitudine publica fata de “cauza noastra” si a celorlalti conationali nedreptatiti de masurile dispuse de decidentul politic, vom ramane o "mare muta” - la reflux! De aceea, consider ca liderii nostri trebuie sa reia sau sa cedeze comanda, “astazi” si nu mai tarziu!

    Atunci cand comandantii pactizeaza cu inamicul, o parte din trupa dezerteaza, iar ce a ramas sunt ori ranitii mortal ori invalizi pe viata. Pe toti ne asteapta insa (ne)dreapta judecata!

    Cu stima,
    Cdor.av.(r) Sorin Rabaea
    DIN MESAJELE UNOR COLEGI CARE NU REUSESC, DIN MOTIVE PUR TEHNICE, SA INTRODUCA COMENTARIILE PE BLOG (1) - CONTINUARE:
    (un prea-grabit demisionar, din iulie 2012!, cu cotizatia platita la zi - unul dintre cei care nu au cerut suport juridic din partea SCMD dar a sperat ca noi - militarii de profesie, activi si in rezerva / retragere - am fi altfel de ROMANI! Din pacate m-am inselat; iar din aceasta experienta sindicala (!) am constatat ca nici eu nu mai sunt ce am fost! PACAT!"

    RăspundețiȘtergere